İYİ Parti Grup Başkanvekili Turhan Çömez: Suudi şirketlere verilen imtiyazları onaylayan yasa TBMM’den geçti!
Çömez, 24 Haziran’da X hesabında yaptığı paylaşımda Suudi Arabistan’la yapılan söz konusu anlaşmanın çok açık bir kapitülasyon olduğunu kaydetti. Kapalı kapılar ardında kotarılan bu anlaşmanın meclisin onayına sunulmasının ayrı bir skandal olduğunu vurgulayan Çömez, “Peki, bu anlaşma neleri içeriyor? Sivas ve Karaman’da güneş enerjisi santralleri kurulacakmış. Elektrik alım garantisi var. Mecbur alacaksın. 30 sene! Ve ödeme €’yla yapılacak. Allah aşkına bu proje nerede? Avrupa’da mı? Niye € bazında pazarlık yapıyorsunuz? Niye € bazında 30 yıllık sözleşme yapıyorsunuz? Projeyi üstlenen Suudi şirketlere kurumlar vergisi teşviki veriliyor. İthalata yönelik birçok vergi ve harçtan da muaflar. Ayrıca Araplara arazi veriyoruz. Eğer Araplarla aramızda anlaşmazlık çıkarsa Türkiye’deki mahkemeleri tanımıyorlar, Londra’daki tahkim mahkemelerine gidilecek. Açıkçası, bu bir yatırım teşviki değil. Acaba bu anlaşmanın arkasında Merkez Bankası’nın Suudi Arabistan Merkez Bankası’yla yaptığı swap anlaşmaları mı var?” ifadelerini kullandı.
İYİ Parti Balıkesir milletvekili Turhan Çömez, Türkiye’nin Suudi Arabistan’la yaptığı 2 milyar $’lık anlaşma için kapitülasyonlar verilmesini ve bu kapitülasyonlar için gazi meclisin aracı kılınmasını kabul etmediklerini belirtti. Ayrıca söz konusu anlaşmaya ilişkin olarak, “Peki, bu kadar büyük kapitülasyonları, imtiyazları ve destekleri bizim yerli sanayicimize ve iş insanlarımıza neden vermiyorsunuz? Bu ülkede bu yatırımı yapabilecek kapasitede bir yerli yatırımcı yok mu?” sorularını sordu.
ekonomikguc.com